G Suite Nedir?
G Suite işletme ve firmaların günlük işlerinde ihtiyacı olan birçok uygulamayı tek bir kullanıcı hesabı üzerinden hizmete sunan bulut tabanlı (cloud services) paket programların tümüne verilen isimdir. Google, sunduğu hizmetler açısından birçok alanda faaliyet gösteren bir teknoloji devidir. Sunmuş olduğu bir çok farklı hizmeti tek kullanıcı hesabı üzerinden bir sistemde kullanmaya yarayan G Suite’i bilgisayarınıza kurulum yapmadan internet bağlantısına erişim sağladığınız herhangi bir cihazdan ihtiyaçlarınız doğrultusunda kullanabilirsiniz.
G Suite İle Evde Çalışmanın Faydaları
G Suite üzerinden işletmenizin veya şirketinizin ihtiyaç duyduğu alanlarda tek bir hesap ile çalışmalarınızı sürdürebilirsiniz. Aynı anda uygulamadan uygulamaya farklı olmak üzere ortalama 50 kişi G Suite ile görüntülü görüşme, ortak çalışma araçları ve video konferans yöntemleri ile çalışabilir. Böylece iş takibinin yapılmasını ve ihtiyaçlara yönelik anında geri dönüş imkanı sağlanmış olur. G Suite ile evde çalışmanın başka faydaları ise; zaman, mekan ve kaynak yönünden tasarruftur. G Suite sistemi bulut sistemi üzerinden çalıştığı için özellikle personel sayısı fazla olan veya saha ekipleri ile eş güdümlü olarak çalışan firma ve şirketler aynı anda çalışmanın rahatlığını da yaşamaktadır.
G Suite’i Kimler Kullanabilir?
Günümüzde şirketler çalışma sürelerini ve çalışma ortamlarını daha esnek kullanabilmek için yeni metotlar arayışında. Özellikle küresel ticaret ağının genişlemesi ile bölgesel ve ulusal saat farkları, çok uluslu şirketler başta olmak üzere yatırımları farklı ülkelerde olan kuruluşlar için esnek çalışma sistemlerini zorunlu hale getirmiştir. Sadece ofis ortamında ve çalışma saatlerinde değil bu dönemler haricinde iş takibi yapmak ve çalışmanın devam ettirilmesi temel ihtiyaç haline geldi. Bu yüzden şirketlerin günümüzde ve gelecekte ihtiyaç duydukları sistem, ofis dışında ofiste çalışıyor gibi çalışabilmek. Bu açıdan ihtiyaca cevap veren ortak çalışma araçları, birlikte uzaktan çalışma, video konferans gibi bir çok yöntem mevcut. Tam da bu ihtiyaca hizmet için dünya devi Google tarafından altyapısı hazırlanan G Suite çalışanların bu ihtiyaçlarına tümüyle karşılık vermekte.
Google, son dönemde ki inovatif gelişmeler ile dikkat çekmeye devam ederken özellikle şirketler için verimli bir hizmetini devreye soktu. G-Suite adı verilen bu sistem ile ofiste olmadan tıpkı ofisteymiş gibi çalışma imkanı sağlanıyor. Yalnızca bir Google hesabı ile G Suite kullanmanız mümkün. G Suite ile ortak çalışma araçları kullanabilir, birlikte uzaktan çalışma gerçekleştirebilir, ihtiyaçlarınız doğrultusunda video konferans gibi online yöntemleri kullanabilirsiniz. G Suite uygulamasını tüm Google müşterileri belirlenen ücreti ödedikleri takdirde kullanabilir. Bu noktada ihtiyacının ne olduğu ve G-Suite uygulamasından istediklerinizin ne olduğu birinci planda. İhtiyaçlarını ve istekleriniz doğrultusunda size uygun paketi seçebilirsiniz. G-Suite basic, business ve enterprise olarak 3 farklı paket ile kullanıcılarına sunuluyor.
G Suite Nasıl Çalışıyor?
G Suite tek bir Google hesabı üzerinden ortak çalışma araçları, birlikte uzaktan çalışma, video konferans gibi birçok Google uygulamasını kullanmanızı sağlıyor. Ayrıca diğer popüler Google uygulamalarını da G Suite üzerinden kullanabilirsiniz. Sistem üzerinden belirleyeceğiniz bir yönetici sayesinde çalışanların işlerini denetleyebilir ve geri dönüş sağlayabilirsiniz. G Suite kullanabilmeniz için herhangi bir uygulamayı yüklemenize gerek yok. İnternet bağlantınızın olması koşuluyla her cihazdan G Suite uygulamasını kullanabilirsiniz.
G Suite İle Birlikte Uzaktan Çalışma
Her çalışana kendi alanı içinde verilen işlerin daha hızlı bir şekilde halledildiği ve kendi ortamları içerisinde rahat bir şekilde tamamladıkları gözle görülür bir istatistiktir. Ortak çalışma araçları sayesinde bir birleri ile koordineli bir şekilde çalışan insanlar video konferans ile birbirleri ile iletişim içerisinde olup, verilen işlerini çok daha kısa sürede bitirdiği görülmüştür. Uzaktan çalışan insanlar kendi evlerinde işlerini daha rahat bir ortamda bitirip en kısa sürede teslim edebiliyorlar. Bu rahatlık tahmin edilenin aksine üretkenliği düşürmeyip, artmasına sebep oluyor. Üretkenlik artışının getirdiği işin bitiş hızına doğru orantılı olarak; işçi, işveren arasındaki ilişki olumlu bir yönde artış haline geçiyor. Kendi ortamında olan birey, baskı altında hissetmediği ortam içerisinde daha öz güvenli şekilde ve kaliteli bir iş ortaya çıkartıyor.
Plan Ve Program
Birlikte uzaktan çalışma konusunda en önemli noktalardan birisi plan ve programı tam olarak yapabilmektir. Bir iş aldığınız süre içerisinde en önemli faktör işi zamanında teslim edebilmektir. Google Drive üzerinden dosyalarınızı her zaman yedekleyip, koruma altına almalısınız. Firmalara ücretsiz google meet kullanımı sunulmasından sonra toplantılarınızı kaçırmamak için plan ve programınızı tam olarak yapmanız çok büyük bir önem taşımaktadır. Bunun yanı sıra kendinize yaptığınız planın içine kendinize dair olan aktivitelerinizi eklemeyi unutmayın. İş ne kadar önemli bir konumda olsa da kendinize molalar vermeyi unutmamalısınız. G Suite, yapacağınız işlerin saatlere bölünmesi sizin için spontane bir yaşam yerine size daha düzenli bir yol çizecektir.
Yenilikleri Kullanın
Video konferans anında kayıt etme özelliği birçok alanda tekrar olarak dönüp sunulan sunumlarda sizlere küçük detayları gösterebilecek bir özelliktir. Yapacağınız görüntülü konferanslar size aynı ofisteymiş gibi hissiyat sağlayacaktır. Birçok alanda kendinizi yeniliklere açın ve yeni her fırsatı değerlendirin. Sınırsız video görüşme özelliği birçok kişiye farklı zaman diliminde ulaşmanızı sağlayacaktır. Dünya çapında gittikçe gelişen ev ofisi mantığı sizlere birçok yenilik sunmaktadır. Birçok internet sitesi ve şirket bu konu üzerine yoğunlaşmış bir şekilde sizlere istenilen her türlü ihtiyacı sağlayabilmek adına farklı fikirler üretmektedir. Sunulan bütün fırsatları ve yenilikleri değerlendiriniz. Google firmasının sunduğu G Suite avantajları sayesinde artık evden çalışmak hem işveren hem de çalışan için çok kolay.
G Suite ile Evde Çalışma Kolaylığı
Günümüzde bir çok işletme küresel ticaret ağının genişlemesi ve online satışların yedi gün yirmi dört saat yapılması sebebiyle sürekli çalışma prensibini benimsemektedir. Aynı zamanda işletmeler personel, zaman, mekan ve kaynak tasarrufu sebebiyle çalışanlarının ev ortamında çalışmalarını sürdürmelerini istemektedir. Bazı şirketler çalışma sistemi olarak evde çalışmayı benimserken bazı şirketler ise iş takibi açısından personellerinin görüntülü görüşme, ortak çalışma araçları gibi çeşitli yöntemleri ile iş takibini yapmayı tercih etmektedir. Bu yüzden evde çalışma imkanlarının arttırılması, tüm teknoloji şirketlerinin son dönemlerde yatırım yaptığı bir sektör haline gelmiştir. Dünya devi Google bu alt yapı hizmetlerini geliştiren ve kullanıcılarına uygulamalar vasıtası ile hizmet sunan teknoloji şirketlerinin başında geliyor. Google sunduğu G Suite hizmetleri ile evde çalışmanın kolaylığını sağlarken aynı zamanda ortak çalışma araçları ve video konferans hizmetleri sayesinde kümülatif bir çalışma performansının tek bir hizmet sağlayıcısı üzerinden toplanmasına izin veriyor.
G Suite İle Her Yer Ofisiniz Olsun
İşletmeler ve şirketler, günümüzde personel, zaman ve kaynak yönetimi açısından yalnızca ofislerde değil, personellerinin ihtiyaçlar doğrultusunda her yerde çalışmalarını sağlayacak sistemlere yönelmiştir. Özellikle personel sayısı çok fazla olan şirketler, iş takibinin yapılması ve takip edilen işlerin kesintisiz olarak devam etmesi için ortak bir sistem üzerinden çalışma yöntemi benimsemiştir. Google sunmuş olduğu G-Suite hizmeti ile Google Meet, Google Drive gibi günümüzde sıkça kullanılan uygulamaları tek kullanıcı hesabıyla ortak erişime açmıştır. Ayrıca video konferans yöntemi gibi görüntülü konuşmaya yarayan hizmetlerini de tek kullanıcı hesabı üzerinden sunmaktadır.
G Suite İle Her Yerden Ofis Rahatlığı İle Çalışmak
G Suitie ile her yeden ofis rahatlığında çalışabilirsiniz. G Suite kullanabilmeniz için tek bir kullanıcı hesabı oluşturmanız ve alt yapıda sunulan hizmetleri tek bir hesap ile yönetmeniz mümkün. Ofis ortamında değilseniz internet bağlantısının olduğu herhangi bir noktayı ofisinize çevirebilirsiniz. Ayrıca G Suite bulut tabanlı bir sistem olduğu için uygulamaları bilgisayarınıza ya da cihazınıza kurmanıza gerek yok. Sadece internet bağlantısına erişim sağlamanız yeterli. G Suite sunduğu imkanlar ile her yerden ofisteymiş gibi çalışma özgürlüğünü size sunar. Google Drive üzerinden aynı anda 50 kişi doküman paylaşımı yapabilir. Ayrıca paylaşılan doküman üzerinden eş zamanlı olarak çalışma imkanınız da mevcut.
İşletmenize dair tüm mobil cihazları G Suite mobil uygulaması üzerinden kaydetmeniz mümkün. En az 2.2 sürümü ile çalışan G Suite mobil uygulaması ile sistem yöneticisi belirlediğiniz kılavuz hesap sayesinde belirlenen kurallara uygun olarak çalışılmasına izin verir. Sistem yöneticisinin belirlediği kurallar harici uygulama üzerinden çalışma yapmak mümkün değildir. Böylece her yerden ofis rahatlığında çalışırken aynı zamanda ofis disiplininden kopmadan denetim sağlayarak çalışabilirsiniz. G-suite uygulaması size her yerden ofis konforuyla çalışma imkanı sunarken, işinize dair güvenlik korumasını da ayrıca sağlar. G Suite üzerinden Google Meet, Google Drive ve video konferans uygulamalarından (diğer uygulamalarda dahil) herhangi birini kullanırken şifreleme yöntemi ile gizliliğinizi ve güvenliğinizi sağlar. Ayrıca internet erişiminiz olmadığı zamanlarda da G Suite kullanabilirsiniz. İnternet erişimi sağladığınızda yaptığınız değişiklikleri G Suite anında optimize eder.
G Suite’in İşletme ve Çalışanlara Avantajları
Günümüzde işletmelerin ihtiyaçları hızlı değişmektedir. İşletmeler anlık ihtiyaçların tiranlığının yaşandığı iş hayatında klasik yöntemlerden farklı yeni inovatif çalışma sistemlerini benimsemek zorundadır. Ayrıca ilk olarak 30 aralık tarihinde Çin’de görülen ve küresel bir pandemiye dönüşen Covid-19 salgını hiç beklenmeyen bir anda iş trafiğini neredeyse durduracak hale getirmiştir. Mevcut durumda işletmeler çalışanlarını ev ortamından çalışmaya yönlendirdiler. Gerekli alt yapısı uygun olan ve daha öncesinden inovatif çalışma yöntemlerini deneyimleyen şirketler günümüzde ki mevcut durumda çalışmalarını sürdürmektedir. Küresel salgının yaşattığı süreç ayrıca şirketlerin daha az zaman, mekan ve kaynak kullanarak yeni çalışma sistemlerinin denenmesi konusunda daha istekli davranmalarına neden oldu. Tüm bu gelişmeler dolayısıyla teknoloji devi Google’un sunduğu G Suite hizmeti ihtiyaçlarınızı karşılayacak verimli olarak çalışma sürdürmenizi sağlayacak bir sistem olarak bu dönem için oldukça kullanışlı.
G Suite ile özellikle evden çalışmanın sürdürülmesi için temel olarak kullanılan Google Drive ve Google Meet uygulamalarını kullanmanız mümkün. Aynı anda 50 kişiye doküman sunma şansı veren Google Drive ile çalışmalarınızı paylaşabilirsiniz. Google Meet uygulaması ile evinizden iş partnerleriniz ve müşterileriniz ile toplantı gerçekleştirebilir ayrıca görüntülü görüşme uygulaması ile iş takibinizi kesintisiz yapabilirsiniz. Tüm bunların yanında tıpkı ofisteymiş gibi iş disiplinini sağlayabilir, iş takibini ve personel performans yönetiminizi gerçekleştirebilirsiniz. Evden de ofiste gibi çalışmanın rahatlığı personellerinizin performansı içinde olumlu olacaktır. Gündelik iş hayatında ki ulaşım, kırtasiyecilik, kaynak gibi sorunların ev ortamında olmaması sebebiyle daha az enerji ile daha fazla iş gerçekleştirmelerini sağlayacaktır. Google’ın G Suite uygulaması hem işletmeler için hemde çalışanlar için avantajları içinde barındıran bir platformdur.
G Suite Uygulaması ile Google Hizmetlerini Kullanmak
G Suite uygulamasını kullanabilmeniz için sadece bir Google hesabı yeterli. Uygulama üzerinden Google Drive, Google Meet gibi popüler Google uygulamalarını senkronize kullanabilirsiniz. Uygulamayı kullanan kişilerin denetimlerini gerçekleştirebilir, ihtiyaç duymanız halinde görüntülü görüşme yöntemi ile toplantı yapabilirsiniz. G Suite uygulamasını Google e-posta servisiyle planlayabilir ayrıca takvim uygulaması üzerinden de iş yönetiminizi gerçekleştirebilirsiniz. Çalışmanızı tüm ekip çalışanları ile birlikte değerlendirip gerekli aksiyonları çok kısa bir sürede alabilirsiniz. Tüm bunları yapmanız için sadece internet erişimi olan bir cihazı kullanmanız yeterli.